26.10.10

Insomnia Flip


Mine venner: Denne drink er min bedste opfindelse til dato!
Den smager himmelsk, perfekt til de sene nattetimer - eller som dessert til morgenmaden.
Det er en modificeret Porto Flip - opskriften er som følger.

2 dele Stærk kaffe
4 dele Sandeman Fine Tawny
1 del Disaronno Amaretto
1 del Cognac
2 tsk flormelis
2 æggeblommer

Der er mange ingredienser, men ingen af dem er overflødige - kaffen lægger en bitter og aromatisk bund og bidrager med opkvikkende koffein. Portvinen giver en overraskende frugtig syrlighed når den konfronteres med kaffens bitterhed. Mandellikøren bidrager med sødme og er med til at gøre drinken dessertagtig. Cognacen samler det hele og runder af. Flormelisen siger sig selv. Æggeblommerne giver konsistens, luft og fylde.

Helheden er den komplette oplevelse, en forfriskende syrlighed når væsken kommer over ens læber, som bliver til en behagelig aromatisk fyldighed med en pirrende bitterhed i munden og når man synker belønnes man med eftersmagen fra kaffe og cognac.

3 comments:

  1. Orv! Porto Flips er allerede i toppen i min verden. Altid fedt når man forbedrer noget godt :D

    ReplyDelete
  2. Tror lige det er noget for dig, med din søde cocktailtand.

    ReplyDelete
  3. Jeg er normalt ikke til amaretto eller mandellikør, men den der vil jeg gerne smage ved lejlighed :)

    ReplyDelete