27.10.10

Nattens eksperiment: Dirty Pink Fizz (beta-test) aka Euphoria Fluid


Jeg har efterhånden brugt lang tid på at fantasere om hvad jeg kunne bruge min Creme de Framboise til. Og så slog det mig: En fizz, let, brusende og med hindbærsmag.
Det må da være perfekt - og princippet viste sig da også at være godt nok - beklageligvis skulle jeg spille smart og forsøge mig med grappaen, som den anden smagsgivende ingrediens ved siden af Creme de Framboisen. Hvilket mest resulterede i en lidt ærgelig bismag. Version 1.1 bliver sandsynligvis bedre, der er helt klart potentiale i blandingen - hindbærsmagen er intens og bliver fremhævet af æggehviden; tænk flødeis med hindbærsmag. Næste udgave bør muligvis inkludere en smule piskefløde eller faktisk vanillieis og droppe grappaen.
Eventuelt skal glasset skylles i Versinth for at give noget modspil til det ukompliceret syrligt søde. Vi er jo ikke på diskotek og slet ikke i halvfemserne - vel? altså!.
En sprudlende cava i stedet for danskvand ville sikkert også gøre underværker.

Indtil videre er Ingredienserne til denne testvæske:
4 dele vodka
1 del creme de framboise
1 del grappa
1 spsk flormelis
1 1/4 æggehvide

Shaket hårdt med is, strainet i et high-ball glas tilsat en sjat granadine og fyldt efter med danskvand.

Navnet stammer fra Questionable Content - denne stribe: http://questionablecontent.net/view.php?comic=1779 mit andet alternativ var Sparkling Gay Juice.


Observation: Der skal forbløffende lidt danskvand til at gøre hele drinken frydefuldt muserende.

No comments:

Post a Comment